top2.jpg - 4040 Bytes
Artikkel nr. 88:
ER ANTIKRISTEN ISRAELER?


Ifølge de foregående nitten artikler tror jeg at Antikristen (Anti-Messias) ikke er israeler, men at han er en hedning, d.e. en ikke-ismeler, nærmere bestemt den romerske Nero Cæsar. Han er den fjerde i rekken av de sju konger i Åp. 178-11. Han er det midterste av de sju hoder på dyret i Åp. 17 og det første dyr i Åp. 13 med tre hoder på hver side. Og det er alene det midterste hode som bærer de ti horn. Det er også det midterste hode som er såret til døden, men vhis dødssår blir lægt, Åp. 13,3.12.14. Dette betyr Nero Cæsars åpenbarelse og gjenkomst fra avgrunnen, gr. abyssos, i endens tid som den åttende, Åp. 17,8-11. Han er da alene bæreren av det sataniske sjukongesystem slik det presenterte seg i det julisk-claudisk-sulpisisk-vitelliske prinsipat i det romerske imperiums tid. En gang står omtalt hans oppstigning av havet, Åp. 13, l, en gang hans komme, gr. paroysia, 2. Tess. 2,9, tre ganger hans åpenbarelse, 2. Tess. 2,3.6.8, og sju ga nger hans gjenkomst. Åp. 11, 7: 13,3. 12.14: 17,8 11. 8 111. 11.

Det er Nero Cæsars åpenbarelse og gjenkomst til vår jord som gjør at all jorden undrer seg og følger etter ham og sier: Hvem er lik dyret og hvem kan stride mot det? Og der blir gitt ham en munn som taler store og spottende ord, og det blir gitt ham makt til å holde på i førtito måneder, som er 3 1/2 profetisk år, den annen halvdel av den siste og syttiende åruke for Israel og Jerusalem, Dan. 9,27. Og han åpner sin munn til spott mot Gud, til å spotte hans navn og hans bolig, dem som bor i himmelen. Og det blir gitt ham å føre krig mot de hellige av Israel og folkene og seire over dem, og det blir gitt ham makt over hver stamme og folk og tunge og ætt i den korte tid han har til rådighet. Og alle verdensmennesker skal tilbede ham, hver den som ikke, fra verdens grunnvoll ble lagt, har fått sitt navn skrevet i livsens bok hos Lammet som er slaktet, Åp. 13,1-8. Men så bærer det til enden med ham, og det er ingen som hjelper ham, Dan. 11,45.
Og de ti horn på dyrets hode er ti konger som ennå ikke har fått rike på den tid Johannes mottok Åpenbaringen på Patmos, men de far makt som konger en time sammen med dyret (Anti-Messias), når han kommer tilbake til vår jord fra avgrunnen i endens tid, Åp. 17,12.
Da der ifølge Dan. 2 og 7 kun er fire verdensriker i hedningenes tider, som begynner med det nybabylonske rike eller kaldeerriket, Dan. 2,38, og da de ti horn ifølge Dan. 7 er manifestasjoner på det fjerde og siste og romerske verdensrike henimot endens tid, så er det klart at de ti konger er regjeringslederne i ti regionale underavdelinger av det romerske verdensrike som tilsammen vil utgjøre dette dyrets rike i endens tid, Åp. 16. 10.
Dan. 7,24 sier at de ti konger skal oppstå av det fjerde verdensrike som er det romerske. Men historien viser klart at denne tideling av det romerske verdensrike ikke eksisterte i imperiets tid. Heller ikke var denne deling mulig så lenge imperiet eksisterte. Men delingen kom etter imperiets tid. Først fikk vi delingen i det vestromerske og det østromerske rike i 395 e-Mess. Deretter fikk vi delingen av det vestromerske og det østromerske rike i nasjonalstatene. Men denne deling av det romerske verdensrike er helt i overensstemmelse med profetien som sier at det fjerde rike skal være et delt rike, Dan. 2,41.
Men profetien viser også klart at det romerske verdensrike skal samles igjen, ikke som et imperium, men som et tikongeforbund eller timaktsforbund, svarende til de ti tær med de ti negler på Nebukadnesars drømmebilde, Dan. 2,41-45, og de ti horn på dyret i Åp. 17 og 13.
Da Israels hjemvenden fra folkene er dette århundres viktigste endetidstegn og særlig staten Israels opprettelse den 14. mai 1948, som klart viser at Messias-rikets opprettelse må,skje i nær fremtid, må vi ifølge profetien vente å finne den begynnende samling av romerriket i vår tid. Og i denne sak venter vi ikke forgjeves, idet vi nå ser det begynnende romerske timaktsforbund, nemlig Romatraktaten eller Traktat til opprettelse av det Europeiske Økonomiske Fellesskap, som ble undertegnet i Roma den 25. mars 1957 av representanter for Frankrike, Italia, Vest-Tyskland, Belgia, Nederland og Luxembourg og som trådte i kraft den 1. januar 1958.
I 1972 gikk også Storbritania, Danmark og Eire inn som medlemmer i fellesskapet, som forkortet kalles EEC eller EF.

Den videre tilslutning til EF av stater ved medlemskap eller ved løsere assosiasjoner innenfor og utenfor de antikke romerske territorier vil i tiden som kommer gå vidre. Når alt det som skal tilhøre det romerske timaktsforbund er kommet sammen, vil dette romerske fellesskap være delt i ti regionale underavdelinger, som representerer det i profetien bebudede romerske tikonge- eller timaktsforbund, og først da vil Anti-Messias trede frem på den politiske arena. For såvel Dan. 7,23-26 som Åp. 17, 12-14.17 viser tindrende klart at romerrikets tideling er henlagt til endens tid og vil realiseres i tiden før Anti-Messias' åpenbarelse og gjenkomst til vår jord. For Anti-Messias skal komme ETTER OG BLANT de ti horn eller konger, Dan. 7,8.24: Åp. 17, 13.17.

Og likeså klart fremgår det av den bibelske profeti at oppfyllelsen av profetien om Jesus Messias som ødeleggelsens kastesten, Dan. 2,34-35. 44-45: 7,11.26: 2.Tess. 2,8: Åp. 17,14: 19,11-21, ikke kan begynne å oppfylles ved Jesu første komme slik de historiske eller kirkehistoriske fortolkere av Åpenbaringsbokens profetier mener. Nei og atter nei! Oppfyllelsen av I profetien om Jesus Messias som ødeleggelsens kastesten er ifølge all profeti en plutselig og voldsom og total ødeleggelse av verdensrikenes bildekoloss i forbindelse med Jesu annet komme, d.e. hans åpenbarelse og gjenkomst til vår jord i endens tid, hvorpå det femte rike, Messias-riket, som er stenens og fjellets rike, blir opprettet. Stenen rammet jo også verdensrikenes bildekoloss på føttene som nettopp symboliserer det romerske timaktsforbund og Anti-Messias' rike.
Og dette er jo også presis det Jesus Messias selv har lært oss i lignelsen om ugraset blant hveten og i lignelsen om noten i Matt. 13, at den nærværende kristne tidsalder skal ende med en verdensdom over de levende nasjoner. Når Messias-riket skal opprettes på denne jord i nær fremtid, så skal det skje på den måte at Jesus Messias i sin åpenbarelse og gjenkomst skal knuse og gjøre ende på verdensrikene, så det ikke skal finnes spor igjen etter dem, Dan. 2,35.44-45.
Grunnfalsk er den lære at Messias-riket skal komme på den måte at kristendommen i den nærværende kristne tidsalder skal gjennemsyre folkene slik det fremgår av den falske utleggelse av lignelsen om surdeigen i Matt. 13. Tvert imot lærer den bibelske profeti at den nærværende kristne tidsalder skal ende med det store frafall fra de kristne tros- og frelsessannheter, gr. he apostasia, 2.Tess. 2,3, og en derav følgende overhåndtagen av synden og det ugudelige vesen, som vil føre til den adskillende dom over de levende nasjoner. Dette frafall trenger nå på med makt, og vi er allerede kommet langt inn i frafallet. Kjære Jesu venner! De bibelske profetier og den aktuelle situasjon i verden idag viser med all tydelighet at vi nå står foran Jesu komme for å hente menigheten og den etterfølgende dom over de levende nasjoner ved Jesu åpenbarelse og gjenkomst for 'a opprette Messias-riket på denne jord. Israels hjernvenden fra folkene og staten Israels opprettelse i 1948 er hovedtegnet på Messias-rikets snarlige opprettelse.
En hovedting ved utviklingen nå er at det vil gå HURTIG. For sitt ord skal Herren utføre og hastig fullbyrde på jorden, Rom. 9,28. Det israelske fikentre har fått saft i sine grener og dets blader er sprunget ut, og den messianske sommer er meget nær, Matt. 24, 32-35. Måtte Herren finne oss tjenende og ventende.