top2.jpg - 4040 Bytes
Artikkel nr. 30:
DOBBELTHETEN HOS DEN FALSKE PROFET SOM ER DOBBELTDYRET, DIPLOZOON PARADOXUM


En rekke dobbeltheter karakteriserer den falske profet:
1. Er en av Jesu apostler, men er av djevel.
2. Er nevnt som den siste, d.e. halen, i Jesu disippelflokk, og er også halen, d.e. stjerten, på dragen, Åp. 12,4-
3. Er herold hos Messias og hos Anti-Messias.
4. Utseende av en nidkjær kasserer, men var en tyr.
5. Møtte sin Herre med et kyss, men var forræder.
6. Kjent i Jesu leir og kjent i Antikristens leir.
7. Er av Dan, men fremstiller seg som av Juda.
8. Hans intensjon går mot vest og mot nord. (Jvfr. art. 24)
9. To horn som et lam, men kropp som en slange.
10. 1 Lammets tjeneste fremstiller han seg, men taler som Satan.
11. Hjalp den sanne Messias til korset, men hjelper den falske Messias til verdenstronen.
12. Som fortapelsens sønn, gr. ho-hyios tes apoleias, Johs. 17,12, kommer han fra avgrunnen og kastes i ildsjøen.

l gjenkomstens tegn.

Da Jesus Messias først og apostlene deretter proklamerte Jesu gjenkomst til dommen over de levende nasjoner og opprettelsen av det messianske fredsrike på denne jord, ble det røre i den onde åndeverden, som så sitt onde herredømme over denne jord truet. I sitt avsindige hat til Gud begynte de straks å konsolidere sin stilling i et verdensomspennende regime mot Gud og Jesus Messias og Israel ved en satanisk imitasjon av Jesu gjenkomst. Og Gud har tillatt dette forat menneskene skal prøves og dømmes, idet menneskene har rett til å avgjøre om de vil la seg dra over til Gud eller om de vil bli under Satans herredømme.
Derfor står endens tid i gjenkomstens tegn over hele linjen, og vi spesifiserer som følger:
1. Israel har gjenkomst. I det hele har Israel tre adspredelser og tre gjenkomster. Vi er nå inne i Israels tredje og siste gjenkomst til sitt land.
2. Det romerske verdensrike har gjenkomst Likeså andre antikke riker som profetien har omtalt i forbindelse med endens tid. f.eks. Egypt, Syria, Hellas etc.
3. Roma har gjenkomst som det romerske verdensrikes hovedstad.
4. Det julisk-claudisk-sulpisisk-vitelliske principat i moderne tilpasning har gjenkomst.
5. Den falske profet har gjenkomst.
6. Antikristen har gjenkomst.
7. Jesus Messias og de herliggjorte hellige har gjenkomst

Anti kristens herold og dommer over Israel i endens tid.

Døperen Johannes var Jesu herold, men var utsendt foran ham. De tolv Jesu apostler var også Jesu herolder angående himlenes rike, men var utsendt av ham. Og han gav dem løftet om at de i gjenfødelsen skulle sitte på tolv troner og dømme Israels tolv stammer, Matt 19,28: Luk. 22,29.30. Denne gjenfødelse er fornyelsen til den status verden skal ha i det messianske fredsrike på denne jord, en parallell til vår individuelle gjenfødelse i den nærværende nådens tidshusholdning, Tit. 3,5- 1 den nærværende onde tidsalder, som strekker seg fra syndefallet i Edens have til det messianske fredsrike på denne jord, er synden ikke bare tilstede i verden, men den hersker. I fredsrikets gjenfødte verden er også synden tilstede, men den hersker ikke. Slik også med vår individuelle gjenfødelse. Før vår gjenfødelse er synden ikke bare tilstede i oss, men den hersker over oss. Etter vår gjenfødelse er også synden tilstede i vårt naturlige legeme og det lavere av sjelen, men den hersker ikke over oss. Kun i Matt 19,28 og i Tit. 3,5 finnes derfor ordet gjenfødelse, gr. paliggenesia.
Merk også hvor konkret og håndpåtagelig Herren i Matt. 19,28 omtaler det messianske fredsrike på denne jord.
Når Satan så fikk forføre en av apostlene, nemlig Judas Iskariot, til å forråde Messias, er det ganske naturlig at Satan gir ham rett til å være Antikristens herold og til å dømme Israels tolv stammer i endens tid, hvilket er en klar satanisk imitasjon av de tolv apostlers dommerembede i det messianske fredsrike.
Med hensyn til Antikristens herold så hadde også Nero Caesar i sin første periode på denne jord en lignende herold, nemlig hans venn Cluvius Rufus, mannen med den store stemme, lat. vir voce magna. Jvfr. også Dan. 3,4.